Friday, January 27, 2023
48.5 F
Oxnard
More

    Latest Posts

    United States Socialist Republic book by HG Goerner

    Big Media Getting Paid Off By Climate Change Advocates

    (Unsplash)
    Unsplash

    The AP, the legacy media outlet that dates to the 1800s when telegraph wires were the high-tech way of moving information from one city to another, has admitted that it is getting paid by special interests.

    For its reporting.

    A report from the Washington Standard documents the wire service confirmed last year it had “scored” $8 million “to promote claims of global warming.”

    “The AP impartially described this massive conflict of interest as an illustration of ‘how philanthropy has swiftly become an important new funding source for journalism,’” the report explained.

    One of its officials claimed, “This far-reaching initiative will transform how we cover the climate story.”

    “That is no doubt true. And an incredibly damaging admission,” the Standard explained.

    “The philanthropic quid-pro-quo saw five organizations fund the AP’s dedicated team of ‘more than two dozen journalists’ to cover ‘climate issues’ that the wire service would then plant in papers around the country to terrify Americans into supporting ‘green’ taxes and subsidies,” the report charged.

    However, the organization failed to report to its readers “or the newspapers that run its stories why these organizations were impelled to throw millions at it except sheer benevolence.”

    The Standard charged, “Nor did it explain why they might be particularly interested in convincing Americans that the climate sky is falling and that our economy must be dismantled and ‘greened’: raising energy prices and putting millions out of work. The paragon service of journalism did not even bother explaining to its readers what one of the five, Quadrivium, was beyond a Latin word.”

    The report explained Quadrivium is the project of James Murdoch and his wife, who left the family business, which included Fox, because of “disagreements over certain editorial content published by the company’s news outlets.”

    Their strategies are linked to the Climate Leadership Council and now the AP “has helpfully promoted the CLC’s carbon tax plan in puff pieces like ‘Carbon tax plan worthy of bipartisan support,’” the Standard explains.

    It accuses the AP acting “as a mouthpiece without even enough lingering self-respect to disclose” any conflicts.

    The report said other influencers contributing to AP’s revenue are the Rockefeller Foundation, and the William and Flora Hewlett Foundation, described as “AP’s climate sugar daddies.”

    Other influencers include the Howard Hughes Medical Institute and the Walton Family Foundation.

    Explains the report, “The foundation of the Walmart heirs has four board members. Lukas Walton, Sam Walton’s grandson, also serves as its Environment Program Committee Chair. Lukas’ $4 billion Builders Version organization directs 90% of its investments into ESG. S2G Ventures, its capital fund, declares that its mission is ‘investing in a humane and healthy planet.’ It has an extensive portfolio of ‘green’ companies including Bluestar Energy Capital, a green energy investment company, Common Energy, a solar power company, Electric Hydrogen, and Carbon America which focuses on carbon capture.”

    It said, “The AP is taking money from organizations heavily leveraged in green investments to promote the need for green investments. And it fails to disclose the financial interests that its funders have in promoting global warming hysteria.”

    SOURCE


    TELL YOUR FRIENDS ABOUT CITIZENS JOURNAL  Help keep us publishing –PLEASE DONATE

    - Advertisement -
    0 0 votes
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Latest Posts

    advertisement

    Don't Miss

    Subscribe

    To receive the news in your inbox

    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x